Samoniklo bilje u prehrani
Autor: Silvana Vlačić, 31. 10. 2012.
U utorak 23. listopada održan je Eko projektni dan u dva vremenska intervala, prvi dio od 8,00 do 10,30, te od 11,00 do 13,00. Tema koja je objedinila čak 25 radionica, predavanja i terensku nastavu u kojima su sudjelovali svi učenici Škole bila je Samoniklo bilje u prehrani.
Na nastavi hrvatskog jezika održane su radionice Samoniklo bilje kao inspiracija u umjetničkom djelu (priroda kao inspiracija umjetnicima i riznica motiva u knjiž. djelu), Samonikli švedski stol (učenici su istraživali, upoznavali i prezentirali dobrobiti samoniklog jestivog bilja tipičnog za područje Istre, ali i degustirali domaći namaz od šparoga, pekmez i čaj od šipka, kolač od kestena) i Kreativno pisanje bajke,basne i pjesme (koristeći motive samoniklog bilja učenici su maštovito pisali i stvarali kratke knjiž. vrste). Na nastavi matematike u radionicama Kalkulacija cijena i određivanje količina samoniklog bilja u prehrani te Kalkulacija cijene jela od samoniklog bilja učenici su osmišljavali recepte, izradili kalkulaciju i preračunali mjere za različite količine. Nastava stranih jezika osmišljena je kroz radionice Samoniklo jestivo bilje u Hrvatskoj, Slatka strana života i Samoniklo bilje. Učenici su prevodili nazivlje biljaka, izrađivali plakate, gledali prezentacije, pronalazili recepte…Grupa učenika posjetila je Gradsku tržnicu, upoznala se s korištenjem, ponudom i potražnjom samoniklog bilja. U kabinetima slastičarstva i kuharstva bilo je slatko i slano, živahno i veselo. U kabinetu slastičarstva posvetili su se šipku od kojeg su pravili pekmez, dok je skupina učenica pravila palačinke. Rezultat: palačinke s pekmezom od šipka!
U kabinetu kuharstva samoniklo bilje na više načina: maneštra s koromačem, lazanje od koprive s miješanim šumskim gljivama, koromač s kuhanim mesom, ravioli s ribom i rukolom, ravioli s kravljim sirom i vlascom, ječam s korijenom koromača, rižoto s grožđem i koromačom i razne salata: od rokule i krumpira, od divljeg radiča i fažola, od divljeg radiča i krumpira.
Na terensku nastavu otišli su učenici i nastavnici upoznati se sa samoniklim biljem na stazi Parenzane, ali i s ciljem upoznavanja i vrednovanja prirodnih, geografskih i turističkih značajki same staze.
Helena Miletović, koordinatorica Eko škole
Samoniklo bilje u prehrani
Autor: Silvana Vlačić, 31. 10. 2012.
U utorak 23. listopada održan je Eko projektni dan u dva vremenska intervala, prvi dio od 8,00 do 10,30, te od 11,00 do 13,00. Tema koja je objedinila čak 25 radionica, predavanja i terensku nastavu u kojima su sudjelovali svi učenici Škole bila je Samoniklo bilje u prehrani.
Na nastavi hrvatskog jezika održane su radionice Samoniklo bilje kao inspiracija u umjetničkom djelu (priroda kao inspiracija umjetnicima i riznica motiva u knjiž. djelu), Samonikli švedski stol (učenici su istraživali, upoznavali i prezentirali dobrobiti samoniklog jestivog bilja tipičnog za područje Istre, ali i degustirali domaći namaz od šparoga, pekmez i čaj od šipka, kolač od kestena) i Kreativno pisanje bajke,basne i pjesme (koristeći motive samoniklog bilja učenici su maštovito pisali i stvarali kratke knjiž. vrste). Na nastavi matematike u radionicama Kalkulacija cijena i određivanje količina samoniklog bilja u prehrani te Kalkulacija cijene jela od samoniklog bilja učenici su osmišljavali recepte, izradili kalkulaciju i preračunali mjere za različite količine. Nastava stranih jezika osmišljena je kroz radionice Samoniklo jestivo bilje u Hrvatskoj, Slatka strana života i Samoniklo bilje. Učenici su prevodili nazivlje biljaka, izrađivali plakate, gledali prezentacije, pronalazili recepte…Grupa učenika posjetila je Gradsku tržnicu, upoznala se s korištenjem, ponudom i potražnjom samoniklog bilja. U kabinetima slastičarstva i kuharstva bilo je slatko i slano, živahno i veselo. U kabinetu slastičarstva posvetili su se šipku od kojeg su pravili pekmez, dok je skupina učenica pravila palačinke. Rezultat: palačinke s pekmezom od šipka!
U kabinetu kuharstva samoniklo bilje na više načina: maneštra s koromačem, lazanje od koprive s miješanim šumskim gljivama, koromač s kuhanim mesom, ravioli s ribom i rukolom, ravioli s kravljim sirom i vlascom, ječam s korijenom koromača, rižoto s grožđem i koromačom i razne salata: od rokule i krumpira, od divljeg radiča i fažola, od divljeg radiča i krumpira.
Na terensku nastavu otišli su učenici i nastavnici upoznati se sa samoniklim biljem na stazi Parenzane, ali i s ciljem upoznavanja i vrednovanja prirodnih, geografskih i turističkih značajki same staze.
Helena Miletović, koordinatorica Eko škole
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Dnevni tisak |
> NCVVO |
> Postani student |
> E-Lektire |
> eTwinning |
> AEHT |
> HZZ |
> MUP Red button |